Valerdat, l’startup que ajuda a optimitzar les compres i l’aprovisionament de les empreses mitjançant intel·ligència artificial

Entrevistem a Eduard Aran, Cofundador i Business Developer de Valerdat, startup DeepTech, desenvolupadora d’una aplicació SaaS que agilitza el procés de compres i optimitza el marge dels productes de les empreses de gran consum o de subministraments industrials.

Eduard va participar en el Programa d’acceleració de Creacció de l’any 2021. En aquesta entrevista ens explica la seva evolució d’ençà que es va decidir a emprendre, fins avui, que acaba de tancar una ronda d’inversió.

Qui és l’Eduard Aran i què és Valerdat?

Soc un dels cofundadors de Valerdat. Vaig estudiar Física i a partir d’aquí em vaig endinsar en el món del desenvolupament de software i en concret del Machine Learning.

Abans de fundar Valerdat, vaig fundar una primera startup en solitari, però el projecte no va traccionar el necessari per a poder subsistir.

Amb les ganes d’emprendre intactes, i per circumstàncies de la vida, entro en el sector de la Supply Chain i m’adono dels inconvenients que tenen les empreses per treballar amb grans quantitats de dades i poder planificar adequadament, per exemple les operacions de compres.

El problema era i es complex i soc conscient que les probabilitats d’èxit d’un projecte emprenedor s’incrementen quan ho fas amb un equip que es complementi, no només tècnicament sinó també en l’àmbit de competències.

Vaig tenir la sort de trobar a Vasile Ovidiu – COO, Pau Folch – CTO i Marc Borras – Chief Product Officer (CPO) i vàrem formar un equip de 4 socis, els quals hem estat capaços de fundar una empresa com Valerdat i desenvolupar una solució robusta que ajuda als nostres clients de sectors com els de Gran Consum o els de Subministraments Industrials, que mouen un gran volum de referències, a simplificar el temps que dediquen a l’aprovisionament i a reduir els costos de compres.

Quines han estat les dificultats que us heu trobat fins ara?

La dificultat més gran ha estat la d’accedir al client final. En aquest sentit, hem hagut de formar-nos molt en l’àmbit de vendes al mateix temps que compartiem la nostra idea de negoci amb molta gent. Una de les coses més importants que vaig aprendre amb la primera experiència emprenedora va ser que una idea per si sola no té valor. La diferència està present en com l’executes i la portes a la realitat.

Explicar el projecte a Creacció, a gent del sector, a fundadors d’altres startups i a col·laboradors ens ha permès donar-nos a conèixer, al mateix temps que recollíem un munt d’experiències, comentaris i suggeriments que ens han ajudat molt, com per exemple, a fer una segmentació de clients més acurada per optimitzar millor els pocs recursos amb els quals disposàvem al principi.

L’altre dificultat és la de fer créixer l’equip. Engrescar a persones que a més de ser bons professionals també tinguin l’esperit emprenedor, no és una tasca fàcil. Però tenim la sort que ens agrada molt el que fem i això és contagiós!

Quins èxits importants heu assolit?

Per a nosaltres va ser un punt d’inflexió rellevant, quan el software es va posar en marxa en els primers clients i va donar els resultats esperats. Ara ja tenim més clients, facturem i axó és el millor èxit de qualsevol startup.

També hem pogut presentar i participar el projecte en diferents iniciatives i programes emprenedors, com el de Creacció, SeedRocket o Fiboost, i fruit d’això hem aconseguit diversos reconeixements.

I ara, estic content de compartir que acabem de tancar una ronda d’inversió que ens permet mirar el futur de manera molt optimista i focalitzar-nos en la creació d’equip, en el desenvolupament del producte i en aconseguir nous clients.

Per què creus que és rellevant participar en els programes d’Acceleració com el de Creacció?

En la fase inicial amb el que vàrem entrar al programa, ens va ajudar a entendre com es construeix un negoci, a ordenar idees i saber en què t’has de focalitzar. De vegades intentes fer moltes coses i és crucial centrar-se en allò que és realment important.

Formació, acompanyament i visibilitat al mercat i a inversors, són els aspectes que ens han ajudat més.

Ho recomano totalment. Si hem arribat a on hem arribat és, en bona part, gràcies al suport de l’equip de Creacció.

4 d'octubre de 2022