Mumbler, l’alternativa als més grans del mercat d’àudio

1) Qui és en Pol Rodríguez?

Des del 2010 creo i faig créixer negocis digitals. M’agrada aprendre treballant i els negocis de subscripció són els meus predilectes. M’interessa molt la creació de continguts i la producció de continguts en àudio en particular. 

2) Què és MUMBLER?

Mumbler et permet monetitzar els teus continguts en àudio (pòdcasts, audiocursos, masterclass, audiollibres, monogràfics…) i fer créixer la teva base de subscriptors. Es tracta d’una eina que facilita tota la part tècnica perquè puguis centrar els teus esforços a crear més i millors continguts.

3) Quina és la missió de MUMBLER?

La missió de Mumbler és ajudar els creadors de contingut a fer créixer la seva audiència i monetitzar els seus continguts.

4) A la vostra pàgina web definiu MUMBLER com una eina per a creadors de contingut. Què us ha portat a emprendre en aquest negoci?

L’economia dels creadors no ha parat de créixer en els darrers anys, però només una petita fracció dels creadors de contingut aconsegueix monetitzar els seus continguts d’una manera satisfactòria. Mumbler ha nascut per fer possible que qualsevol pugui monetitzar els seus continguts i convertir-los en una font d’ingressos.

5) Dins d’aquest sector ens trobem amb més d’un gegant que fa ja bastants anys que està al sector i que disposa de pressupostos i una base d’usuaris molt elevats, com Twitch o Spotify. Quines són les raons que han fet allunyar-vos dels continguts generalistes d’aquestes grans plataformes?

Les grans plataformes només tenen interès en els continguts generalistes que aporten grans audiències. Els seus models de monetització estan pensats per a un tipus de creador que mou milers de seguidors. Aquest és el motiu pel qual menys de l’1% dels creadors de contingut poden viure dels seus continguts. En el nostre cas, petits creadors amb audiències reduïdes poden monetitzar de forma molt interessant perquè venen els seus continguts directament a l’audiència. 

6) Les empreses startup també són conegudes per tenir un alt nivell de risc, es calcula que només una de cada 10 startups aconsegueixen refermar-se al mercat. Quina estratègia de finançament heu utilitzat i com heu fet servir aquests recursos per impulsar la vostra idea emprenedora?

El maig de 2023 vam tancar una primera ronda de finançament de 155K a través de la plataforma de crowdfunding StartupXplore. Esperem poder complementar aquesta primera entrada de capital amb un ENISA. Els recursos els estem dedicant a millorar l’eina i a invertir en la captació de nous usuaris. 

7) Com valoreu la vostra experiència a la crowdfunding StartupXplore? Ho recomanaries a altres emprenedors?

És una experiència molt positiva si tens una comunitat al voltant que coneix el teu projecte i que pot estar interessada a invertir-hi. Si no tens comunitat és complicat poder assolir els objectius en una plataforma d’aquest tipus. 

8) Tal com es menciona a l’article referent a vosaltres d’El 9Nou, el vostre projecte disposa d’un centenar d’inversors. Quin feedback traieu del fet que tanta gent cregui que la vostra idea pot tenir un gran futur?

Molt positiu perquè, a part de ser més de 100, la majoria són emprenedors i inversors amb molta experiència al sector digital. La qual cosa ens dona molta confiança i a més n’obre moltes portes perquè són inversors amb experiència i contactes que ens poden ajudar molt.

9) Tirem uns quants anys endarrere, just quan vau començar amb el projecte de MUMBLER. Quines expectatives o reptes us vau marcar quan vàreu iniciar aquest projecte? Les heu complert?

Quan vam començar el 2021, l’únic objectiu era validar que un negoci com Mumbler podia tenir sentit. Al llarg dels dos primers anys hem pivotat el model de negoci i inclús el nostre client tipus. Aquest període ens ha servit per col·locar el producte a la rampa de sortida i ara, amb l’impuls de la ronda, esperem poder créixer en els mesos vinents. 

11) Quines creus que han estat les majors fites assolides d’aquest projecte?

Ara mateix hi ha creadors independents que estan generant més de 1000 €/mes amb la nostra plataforma, això ens omple d’orgull i justifica tots els nostres esforços. 

12) Deixem de banda el passat i centrem-nos en el futur, quins objectius voleu assolir a curt i llarg termini?

A curt termini el nostre objectiu és aconseguir els primers 500 creadors que utilitzin el nostre pla PRO (de pagament). Esperem assolir aquesta fita en un any. A llarg termini, el nostre objectiu és consolidar-nos com a l’eina de referència per als creadors de contingut en àudio.

13) Et veus tota la teva vida dedicant al projecte MUMBLER o a les plataformes de contingut sonor?

Em veig tota la vida emprenent perquè això és el que m’apassiona i espero que Mumbler formi part d’aquest camí durant uns quants anys. 

14) En una altra vida, tornaries a endinsar-te en el món de l’emprenedoria?

Sens dubte sí. Soc feliç fent la meva feina i la veritat és que no porto massa bé tenir algú que em doni ordres. 

18 d'agost de 2023