“El principal repte de la gestió d’equips és saber crear equips autogestionats d’alt rendiment”

Diverses empreses d’Osona comparteixen formació i experiències en la  gestió d’equips en època de pandèmia

Diverses empreses de la comarca d’Osona han participat les últimes setmanes a una formació compartida sobre gestió d’equips, liderada per Marta Colomer (consultora social i d’empresa). La iniciativa, promoguda per Creacció, ha permès a diversos responsables de recursos humans i de direcció del territori, compartir experiències en la ràpida adaptació que ha calgut aplicar per fer front a les noves formes de treball que ha implicat la Covid-19.

L’objectiu de l’acció ha estat promoure vincles entre la comunitat empresarial d’Osona, en aquest cas, amb la gestió d’equips com a eix troncal.

Durant sis sessions, s’ha aportat un marc teòric inicial, per després compartir experiències entorn de les diverses situacions i reptes viscuts, així com les eines per gestionar equips i els estils de lideratge.

Marta Calvo, responsable de l’àrea People&Organization de JCM Group, i que ha participat a les sessions, valora molt positivament l’acció: “A vegades hi ha coses que ja saps, però és important que te les recordin com a marc de reflexió. Em quedo amb la força de “la pregunta” sense judicis previs, i l’escolta “neta”, escolta activa, tan difícil de fer quan ets part activa del grup i responsable de les decisions de l’equip”.

Calvo considera que el principal repte actual en la gestió d’equips “és saber crear equips d’alt rendiment i autogestionats. Necessitem equips molt potents. El talent el tenim a les empreses, i hem d’aconseguir que siguin més àgils i empoderats per poder treure productes amb mínim valor viable i rectificar amb rapidesa, si cal. Això requereix que els equips tinguin capacitat de decisió, un líder facilitador i un propòsit comú”.

La Covid ha suposat una sacsejada a les àrees de persones i de direcció de moltes empreses. Marta Calvo conclou que “hem après que no es pot deixar de banda la part humana de la proximitat, de la cura a les situacions particulars de cadascú arran de la pandèmia. Hem après a fer negoci sense viatjar tant, però si amb un mínim necessari. Hem après a confiar en la responsabilitat de cada membre de l’equip, amb resultats d’eficiència boníssims. En definitiva, hem après a teletreballar, de manera que ja queda instaurat a futur el 50% teletreball i el 50% presencial a la nostra empresa”.

11 de març de 2021