Aquest estiu la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha posat en marxa l’UCamp, que aquest any ha ofert dos campus d’estiu per a joves que volguessin viure experiències universitàries en dos àmbits diferents, el personal branding i l’emprenedoria digital.
La novetat d’aquest estiu ha estat la primera edició d’un campus dedicat a l’emprenedoria digital, el 4YFN at UCamp, un projecte pel qual s’ha treballat conjuntament amb la plataforma de negoci per a startups digitals 4YFN (4 Years From Now) impulsada per Mobile World Capital Barcelona, amb la col·laboració de la Fundació Trams.
Aquest UCamp s’ha pensat perquè els joves poguessin conèixer els fonaments de la creació de projectes i empreses dins el sector digital. En tot moments, els nois i noies han estat orientats per professors i professionals de la UVic-UCC i la Mobile World Capital Barcelona en grups reduïts per potenciar l’atenció especialitzada i un jurat d’experts davant de qui finalment han presentat els seus projectes.
Els professionals que han format part del 4YFN at UCamp han mostrat metodologies avançades emprades a Silicon Valley i l’ús d’eines per implementar una startup digital, com l’app, el web i l’e-commerce builders. El programa de l’UCamp d’emprenedoria digital també ha destacat per la participació de diversos emprenedors que han ofert sessions, xerrades i tallers als assistents, com Christian Rodríguez de ByHours, Aleix Canals d’Skeg, Alex Codina de Bioo i Adrián Doménech de Vitcord, Jordi Cusidó i Jordina Arcal de HealthApp i Smartlive i Guillem Soldevila de BrandYourShoes.
Hi han participat 14 joves d’entre 15 i 18 anys procedents d’arreu de Catalunya i Andorra: Torelló, la Garriga, Manresa, Mataró, Barcelona, El Masnou, Calonge, L’Arboç, Pons i Andorra la Vella. Ara, els alumnes del 4YFN at UCamp han entrat a formar part de la comunitat 4YFN durant un any, fet que els permetrà accedir de forma gratuïta a diferents esdeveniments dels quals s’organitzaran.