Com saber si un nou producte o servei tindrà acceptació amb els teus clients?

Les proves de mercat són una manera eficaç de “preveure” l’acceptació del client d’un nou producte o servei abans de llençar-lo al mercat.

Per molta experiència que tinguem en un sector determinat, per molt que tinguem una idea genial en la qual creiem cegament o per molt segurs que estiguem que la nostra solució triomfarà perquè ens ho han dit quatre amics i familiars, l’última paraula la tindrà sempre el mercat i depèn d’un munt de factors que no podem ni obviar ni donar per controlats sense validar-ho amb el teu mercat.

Existeixen diverses eines i mètodes per sondejar i contrastar aquests elements amb la teva futura clientela, o millor dit, amb una mostra representativa d’aquesta clientela potencial.

Aquí en tens alguns exemples:

Enquestes i qüestionaris: Realitzar enquestes en línia o en persona per recopilar informació sobre l’acceptació del producte o servei, les preferències dels clients i la disposició a pagar.

Grups focals: Reunir un grup de persones representatives del públic objectiu i fer discussions en profunditat per obtenir retroalimentació qualitativa sobre el producte o servei.

Proves de concepte: Crear prototips o versions de prova del producte i permetre que els clients potencials ho provin i proporcionin comentaris.

Proves de preu: Oferir el producte o servei a un grup seleccionat de clients potencials a diferents preus i avaluar-ne la disposició a pagar.

Proves de mercat pilot: llançar el producte o servei en una àrea geogràfica limitada o un grup específic de clients i analitzar-ne la resposta abans d’un llançament a gran escala.

Anàlisi competitiva: Dur a terme investigacions sobre els competidors al mercat per comprendre com es posicionen i quines característiques o avantatges competitius podrien oferir.

Segons el sector on us trobeu veureu més idoni una o altre prova o potser una combinació d’elles. Totes són valuoses, però ja se sap en aquest àmbit, que no és una l’economia no és una ciència exacta i que l’èxit no depèn exclusivament de les nostres encertades actuacions.

Si no has realitzat proves d’aquest tipus amb el teu projecte, contacta’ns i t’ajudarem a posar-les en marxa.

16 de juny de 2023