Ajuts a la bioseguretat en aviram: subvencions de fins al 80% (màxim 5.000 €) per instal·lar estructures protectores que evitin el contagi de la influença aviària en explotacions avícoles a l’aire lliure i de repoblació cinegètica. El termini de presentació és del 26 de setembre al 9 d’octubre de 2025. Adreçat a titulars d’aquestes explotacions que hagin fet les actuacions en els tres anys anteriors.
Objecte:
Subvencionar la instal·lació d’infraestructures per millorar la bioseguretat de les aus de corral davant les aus salvatges i prevenir el contagi amb el virus de la influença aviària.
Fomentar les polítiques de lluita contra la influença aviària
Ens convocant:
Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARPA) de la Generalitat de Catalunya
Beneficiaris:
Titulars d’explotacions avícoles que crien a l’aire lliure.
Titulars d’explotacions de repoblació cinegètica amb animals en voladors o gàbies no protegides
Accions subvencionables:
Construcció d’estructura protectora amb xarxa o tela ocellera (forat ≤ 19 mm) cobrint sostre i laterals dels patis.
Coberta de l’estructura amb malla d’umbracle o material que eviti la caiguda de dejeccions d’aus salvatges.
Altres estructures de protecció equivalents aprovades pel Departament
Inclou despeses d’instal·lació i muntatge indispensables.
Quantia:
Pressupost màxim convocatòria: 60.000 € (ampliable si hi ha més crèdit).
Subvenció: fins al 80% del pressupost de l’activitat, amb un màxim de 5.000 € per beneficiari.
Límit de minimis: màxim 50.000 € per empresa en tres exercicis fiscals
Terminis:
Presentació de sol·licituds: el termini és del 26 de setembre fins el 9 d’octubre de 2025.
Execució de les activitats: han d’estar fetes abans de presentar la sol·licitud i dins dels 3 anys anteriors a l’inici del període de sol·licituds.
Resolució: màxim 6 mesos des de la fi del termini de sol·licitud.
Consulta les bases reguladores / Convocatòria
Tens dubtes? T’oferim assessorament en ajuts i subvencions! [Sol·licita l’assessorament]