El RESSÒ, el mercat social de la reutilització, torna a obrir les portes en la seva setena edició divendres, 5 de desembre. Aquesta botiga temporal de segona mà, que s’allargarà fins el 4 de gener, es tornarà a celebrar al Joan Triadú de Vic.
La inauguració d’aquest divendres es farà al es 6 de la tarda i comptarà amb una desfilada de roba a càrrec de l’Associació Tapís.
El mercat l’impulsen cinc entitats socials d’Osona: la Fundació Areté, l’Associació Ashes, l’Associació Tapís, la cooperativa La Fera Ferotge i la Fundació Trueta. Hi col·laboren l’Ajuntament de Vic, Creacció, la Mancomunitat La Plana, la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.
El Ressò és una botiga temporal amb intenció d’arribar a ser algun dia permanent on s’hi poden trobar productes reutilitzats, de segona mà i restaurats des de les entitats impulsores del projecte, amb l’objectiu d’ajudar a la inserció sociolaboral de persones de col·lectius vulnerables. Per tant, es tracta d’un projecte amb impacte social i ambiental positiu.
Hi trobareu bicicletes, mobles, jocs i joguines, roba, articles per a la llar i molts altres objectes en perfecte estat, llestos per donar-los una segona oportunitat.

El Ressò, a més de la desfilada de moda habitual, tindrà diferents actes paral·lels, com un taller i una sessió de comptes. També un cinefòrum amb el documental “Join or die”, de Pete Davis i Rebecca Davis.
Cinefòrum sobre el “capital social”
“Join or die” es projectarà el 10 de desembre a les 6 de la tarda al mateix centre cívic. Després de la projecció, hi haurà un debat conduït pel professor de sociologia de la UVic, Jordi Collet, on es donarà peu a una reflexió conjunta.
El documental parla de “capital social” i de la influència que aquest pot tenir en el desenvolupament de la societat. Concretament, examina la teoria Bowling Alone del professor de Harvard Robert Putman que demostrava que els nivells de connexions comunitàries als Estats Units estaven disminuint durant l’últim mig segle i això va provocar una crisi cívica.
Aquest científic social nord-americà defineix el capital social com “les xarxes, la confiança i les normes de cooperació que ajuden les persones a treballar juntes per a un benefici mutu”.

