Finalitza amb èxit la primera edició de formació empresarial organitzada per les entitats de promoció econòmica d’Osona

El programa conjunt ha permès oferir més diversitat de temàtiques a tot el territori. Les que han interessat més són la dels àmbits comercial, màrqueting digital i gestió econòmica.

Amb un total de 23 sessions, 84 hores de formació i 442 assistents.

La primera edició de la formació a empreses i emprenedors programada a nivell comarcal ha finalitzat el seu programa amb “Fiscalitat bàsica per a autònoms”, sessió que va tenir lloc el 27 de novembre passat a Santa Creu de Jutglar. Es tracta d’un projecte organitzat per l’Ajuntament de Centelles, l’Ajuntament de Les Masies de Voltregà, l’Ajuntament de Roda de Ter, l’Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà, l’Ajuntament de Vic, el Consorci del Lluçanès, Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura, Creacció (agència d’Emprenedoria, Innovació i Coneixement), Mancomunitat La Plana i l’Oficina de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Manlleu.

Per primera vegada a Osona, les entitats de promoció econòmica de la comarca s’han coordinat per oferir una formació empresarial conjunta. L’objectiu principal ha estat coordinar la formació a nivell comarcal per optimitzar recursos i per poder oferir nombroses activitats de temàtica molt diversa als diferents territoris. D’aquesta manera, el programa permet donar eines a les empreses i a les persones emprenedores per millorar les seves competències i la seva competitivitat.

El programa, que es va iniciar el dia 26 de març d’aquest any amb la sessió inaugural “Factors d’èxit per créixer 2020”, ha acollit un total de 23 sessions que representen 84 hores de formació amb 442 persones assistents. Les localitats que han acollit la formació han estat: Vic, Manlleu, Centelles, Roda de Ter, Sant Hipòlit de Voltregà, Torelló, Prats de Lluçanès, Santa Creu de Jutglar, Masies de Voltregà i Taradell. El nombre d’inscrits ha augmentat en comparació a quan es feia una programació separada. El fet de ser un programa conjunt ha permès una oferta formativa més àmplia. Les sessions dels àmbits comercial, màrqueting digital i gestió econòmica financera i fiscalitat –especialment aquests dos últims- han estat les que han interessat més, a banda de la sessió inaugural. En tots els casos, les accions formatives han estat valorades positivament pels assistents. Des de l’organització, es valora molt positivament el fet que s’hagin complert les expectatives al fer de manera coordinada un programa conjunt, permetent oferir més diversitat de temàtiques i a tot al territori. De cara a l’any 2015 es tornarà a fer el programa “Osona: Formació per a Empreses i Emprenedors” de forma conjunta.

Per a més informació:

Àrea de Comunicació CREACCIÓ (Tel.: 938815533 – comunicacio.creaccio@uvic.cat)

3 de desembre de 2014