Empreses i emprenedors agroalimentaris d’Osona es reuneixen en una formació per analitzar el consum del segle XXI

Creacció i el Consell Comarcal dins el projecte “Fet a Osona” de Xarxa de Productes de la Terra, subvencionat per la Diputació de Barcelona han organitzat aquest dijous 23 de novembre, una formació pensada especialment per a les empreses i emprenedors del sector agroalimentari de la comarca d’Osona. La formació s’ha dividit es dividirà en dues sessions, una per a les empreses i una altra per als emprenedors.

Gemma Martín, professora d’ESADE i membre de Retail SCG, agència de consultors situada a Barcelona especialitzada en l’estratègia i gestió del punt de venda i experta en assessorament de PIMES, ha estat la responsable de les sessions, que s’han centrat principalment a reflexionar sobre el comportament dels clients d’avui en dia.

L’objectiu ha estat compartir experiències i inquietuds, conèixer diferents punts de vista, resoldre dubtes i prendre el pols al sector treballant amb dos casos pràctics. Gemma Martín ha presentat dos casos pràctics als participants. D’una banda el llançament d’un nou producte, un iogurt fet amb tomàquets deshidratats, sardines, mató de vaca, oli d’oliva verge i ametlles. Els participants a la formació han hagut de debatre si aquest producte encaixava amb el que el mercat vol i si calien canvis per aconseguir comercialitzar-lo. El mateix s’ha fet amb unes mandonguilles semi elaborades fetes de carn de vedella amb bròquil i xampinyons, però que només s’havien pogut introduir en un 20% de les carnisseries perquè moltes cadenes de supermercats les havien rebutjat. Els participants han hagut de discutir sobre quines accions de suport al canal eren possibles i plantejar arguments de venda guiats per la responsable del taller.

En aquesta formació, que s’ha fet a l’EspaiCrea de Creacció a Casa Convalescència de Vic, s’han valorat quines són les tendències de futur del sector agroalimentari i s’ha donat resposta a preguntes com si és necessari adaptar-se al que busca el comprador, si cal buscar com mantenir una relació amb els clients continuada en el temps, reflexionar sobre el poder del boca-orella o la identificació de noves oportunitats de negoci.

24 de novembre de 2017

Compartir notícia