150 alumnes van proposar idees emprenedores i creatives sobre la botiga de proximitat del 2020

L’activitat forma part del programa “Empresa i Formació, creant els llaços del futur”, impulsat per Creacció, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya i el Consell Empresarial d’Osona

Divendres al matí va tenir lloc una nova edició del “Repte Empresa” a la Sala Sert de l’Edifici El Sucre de Vic. En total hi van participar uns 150 nens i nenes d’entre 10 i 12 anys de tres escoles d’Osona: l’Escorial de Vic, l’Andersen de Vic i l’Escola Marta Mata de Torelló. Tots ells van haver de proposar idees creatives per resoldre els diferents reptes plantejats sobre la botiga de proximitat del 2020.

Quina serà l’alimentació del futur? Quins productes hi haurà a la nostra cistella de compra? Quines noves formes de compra existiran? Com pot ser l’envàs? Com s’hauran de dissenyar les botigues del futur? Quines activitats promocionals es podrien fer per fidelitzar el client? Com seria el logotip? Són les preguntes que Cooperativa Plana de Vic plantejava als participants d’enguany. L’objectiu era que els alumnes, organitzats en grups i amb l’ajuda d’un dinamitzador, pensessin noves idees interessants per tal d’oferir una solució final. Ho van fer a través d’activitats que fomentaven la creativitat i la generació d’idees com el brainstorming en imatges, els barrets de bono o el mapa d’empatia, entre altres.

A la part final de la jornada, un comitè de valoració, format per les entitats vinculades amb Creacció, va avaluar el treball de cada grup. La directora executiva de Creacció, Núria Macià; la presidenta del Consell Empresarial d’Osona, Lurdes Baulenas; el secretari general de la Fundació Universitària Balmes i secretari de Creacció, Josep Terradellas; el director de Cooperativa Plana de Vic, Pep Erra; el president de la delegació d’Osona de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Pujades; un representant de Bon Preu; i Carme Saez, de LaFarga, van formar part del jurat. Tots els membres del comitè de valoració van felicitat els alumnes per la seva capacitat creativa i per l’esforç en pensar productes de futur.

Aquesta activitat, que enguany ha arribat a la seva segona edició, forma part del programa “Empresa i Formació, creant els llaços del futur”, impulsat per Creacció, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i el Consell Empresarial d’Osona (CEDO), amb la col•laboració de l’Ajuntament de Vic, l’Ajuntament de Manlleu, el Consorci del Lluçanès, l’Ajuntament de Roda de Ter, l’Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà, l’Ajuntament de Les Masies de Voltregà, l’Ajuntament de Centelles, la Mancomunitat La Plana i el Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura.

11 de maig de 2015