La jornada de Captació de talent aporta eines per resoldre un dels principals reptes de les empreses

El Consell Empresarial d’Osona i Creacció han impulsat una Jornada de Captació de talent en el marc del Cicle de Formació conjunt encetat l’any passat. L’objectiu és fomentar un espai de relació i debat entre les empreses per millorar coneixement i competències.

La tercera proposta formativa, que s’ha fet al Vit de Vic aquest dimarts 11 de juny, de seguida va cobrir les inscripcions. S’ha centrat en la captació i manteniment del talent i en l’estreta relació entre la marca personal i empresarial, en un context basat en les estratègies digitals. Hi han participat una vintena de persones, representants d’empreses d’Osona que havien estat prèviament seleccionades per accedir al curs, totalment subvencionat. Els perfils han estat sobretot de gerents, responsables de Recursos Humans i comercials.

La formació ha comptat amb diverses dinàmiques de grup conduïdes per Guillem Recolons, estratega de marca personal i professor del Màster en Màrqueting Digital i Xarxes Socials de la UVic-UCC. Recolons ha estat acompanyat de la consultora i psicòloga Helena Casas, també docent a la UVic.

Tres exemples de captació i manteniment de talent: Girbau, Sant Tomàs i Liquats vegetals

A la tarda, s’han donat a conèixer les experiències d’èxit en captació de talent per part de tres empreses: Girbau, Liquats vegetals i Sant Tomàs. Eva Benito, directora de Recursos Humans de Girbau, ha remarcat que la seva estratègia passa per “l’adaptació, l’agilitat i posar el focus en les persones”. Ha parlat del #ChallengeIndústria per donar a conèixer la professió de mecatrònic/a entre els joves i que s’ha fet amb ‘influencers’ a Instagram amb Creacció, Adolescents.cat i la Diputació de Barcelona.

L’empresa Liquats vegetals, amb seu a Viladrau, té clar que una de les estratègies és “posar en valor el nostre entorn natural i ser molt propers”, segons ha remarcat la directora de Recursos Humans, Marta Parramon. Han optat també per mirar d’atreure joves cap a l’empresa mitjançant convenis amb centres educatius i visites a les escoles.

Des de Sant Tomàs, la directora de l’àrea de persones, Tina Gonzàlez ha considerat que “tenim una missió molt potent i engrescadora” i això “ens facilita captar i mantenir el talent”. Segons Gonzàlez, és clau tenir un sistema de gestió per competències i mirar d’escoltar les expectatives dels treballadors i que “puguin conciliar”.

14 de juny de 2019